streda 10. septembra 2014

Summer diaries III. - Turík - part 1.



This is one of my favorite places on Earth (besides Montauk, N.Y. of course :-) ). Turík. A small village in Liptov, Slovakia. These are snippets from my few days there this summer.
I used to go there as a child with my parents - their friends had a cottage there. Their kids are now my friends, and even they have kids now, so I keep going there and hope this circle will never ends.  All of the houses there have such a charm, it can not be described by pictures. You have to go and experience it.
And the nature! Liptov is a big bowl of natural beauty. You can wander hours through the meadows, forests, jump across the springs, climb the rocks! You name it, it is there!
This time I added descriptions to some pictures, I think it is the shortest way to explain everything :-)
P.S. Part 2. is coming shortly.

Toto je jedno z mojich najmilších miest na Zemi (okrem Montauku, samozrejme :-) ). Turík. Malá dedinka na Liptove. Toto sú len zlomky tých pár dní, čo som tam toto leto strávila.
Už ako dieťa som tam chodila s rodičmi. Ich kamaráti tam mali chalupu. Z ich detí vyrástli moji priatelia, a už aj tí majú deti, a tak tam chodím naďalej a dúfam, že tento cyklus ostane nadalej neporušený.  Všetky tie miesta majú neuveriteľný šarm, ktorý asi ani neviem na fotkách zachytiť. Treba tam ísť a zažiť to.
A tá príroda! Liptov je jedna veľká misa prírodného bohatstva, povedané poeticky, hehe. Môžte sa hodiny túlať po lúkach a lesoch, preskakovať potôčiky a škriabať sa po skalách. Na čo si pomyslíte, to tam máte.
Tentokrát som k pár fotkám pridala aj popisky.
P.S.  Časť druhá onedlho.




      My uncle´s garden/Záhrada môjho strýka



 
There are lot of beautiful trails around/ V okolí je veľa turistických trás




      Katka´s place. I love it. /Tu býva Katka.Krása!


 The latest generation - boys part/Najmladšia generácia - chlapčenská časť








Májka spread is a must/Májka musí byť!

      I was staying here already as a child/ Tu som chodila už ako malá

      Eating dessert right from the pan I./ Tlačíme "kajnšmetke" priamo z plechu I.

     Eating dessert right from the pan II./ Tlačíme "kajnšmetke" priamo z plechu II.




Žiadne komentáre: